lördag, mars 19, 2011

Ingen nämnvärd bättring


Åh mitt äldsta lilla flickebarn vad hon mår dåligt. På bilden somnade hon mitt i påklädningen.
Hon har i alla fall slutat att kräkas, men den andra vägen kommer det fortfarande, ibland utan att hon kan behärska det. Feber har hon fått också, är uppe i 40,4 och hon hallicunerar. Nyss var det en stor svart och vitprickig häst här hemma, och det var väldigt viktigt att jag visste att fötterna skulle vara rakt fram (?). Jag har prata med sjukvårdsrådgivningen för jag ju inte kan ge henne alvedon heller, det får hon inte behålla, så nu fick jag rådet att mata henne med en klunk socker och saltlösning var femte minut i en timme, sedan lite potatis och sedan alvedon. Hoppas det fungerar. Jag känner inte igen henne. Hon jämrar sig varje gång jag tar i henne för att kroppen gör så ont. Mitt hjärta brister.

Inga kommentarer: