onsdag, juni 22, 2011

Gräva, gräva, gräva


Idag har varit en alldeles perfekt dag vädermässigt. Jag bestämde mig för att fortsätta på mitt projekt som jag påbörjade förra året, nämligen att gräva för gångplattor som jag sedan gjuter på plats i betong. Jag har dragit lite på det för det var så jäkla hårt och svårt förra året. Men så tänkte jag, att det borde vara lättare nu när det har regnat och det inte är så torrt och packat i jorden, och jag hade rätt. Jag grävde nio hål på fyrtio minuter. Det gick som en dans. Jag är inte riktigt klar än, de ska gå runt huset och bort till altanen, men det var så mycket sol och varmt just där att jag sparar det till senare. Nu måste vi iväg och köpa betong, synd att de är så tunga, annars kunde jag gjort det själv utan makens starka armar. Kommer bli så bra!

3 kommentarer:

mamma sa...

Duktig flicka! Det kommer att bli riktigt snyggt och originellt.
Du ser att en rotblöta ( minst 20 mm regn ) kan vara bra på många sätt alltså inte bara för växterna. Rensa ogräs går också väldigt bra, när jag passade flickorna så rensade jag lite ogräs i hörnet på framsidan men du har kanske redan sett det.

Lycklig fru sa...

Det kommer ju bli supersnyggt.
Vad är det för formar/ringar som du gräver efter?? Gjuter du direkt i hålen sen alltså??
Kram!

Tina T. sa...

Jag använder avloppsrör, Micke har fixat. Gräver efter en och gjuter efter en annan som är lite mindre, och direkt i hålen. Oljar in röret ordentligt först bara.