söndag, oktober 16, 2011

Nya mössor




Vilken härlig helg vi har haft. Började i fredags med bad i simhallen. I vanliga fall är det inte en av mina favoritsysselsättningar, men vi tog och betalade lite extra så att vi kunde komma in på relaxen. Hade inte varit där innan, men nu längatar jag dit. 34 grader i "simpoolen" och 36 grader i bubbelpoolen. Vi badade hela familjen i två timmar. I går lördag rensade jag ut i växthuset. Hjärtat blödde lite när jag slängde ut gurkplantan som börjat blomma igen, samma sak med paprikan. Fem honungsmeloner skördade jag, tyvärr hann de aldrig bli klara, men ganska coolt, jag tog fröna från en vanlig honungsmelon som jag köpte på Ica. Sedan fick vi inte alla utemöbler där och så städade vi huset. Idag har jag städat gympahallar på tjejernas gympaförening, sedan åkte jag ner till ishallen där tjejerna och Micke åkte skridskor, vi tog en korv och for vidare till naturbingo. Så himla mysigt väder, så jag var tvungen att ta en promenad med mamma efter det. När jag kom hem kunde jag inte sitta still så jag tog och sydde fem mössor lite snabbt. (Den femte hade Fanny på sig så den fick inte vara med på kort). Nu kliar det i fingrarna igen, vad ska jag hitta på nu?

1 kommentar:

mamma sa...

Jättefina mössor!