måndag, oktober 03, 2011

Oj oj oj


Jaha, idag blev Lilly sjuk igen. Vid den absolut sämsta tidpunkten. Jag fick ju inte så mycket plugga gjort förra veckan för då var det också sjukdom och en studiedag som ställde till det, dessutom var Micke borta hela helgen så då blev det inte heller något gjort. Igår kväll, när jag precis skulle släcka för att sova så hörde jag en liten gnällig röst och en rödblommig flicka stod i vårt sovrum. Kokhet och med tillhörande ögoninflammation och ont i örat. NEJ! I med Alvedon, brännas ihjäl av hennes heta kropp som måste hålla på sin mamma någonstans. Vakna igen framåt fem med stekhet kropp igen. I med Alvedon och somna om efter hand. Fick ringa bästa morfadern som fick skjutsa Fanny till skolan så att jag slapp väcka Lilly. Senare på förmiddagen var jag tvungen, av ren nyfikenhet att kolla hur mycket en brännhet kropp kan mäta i celcius, jo 40.0 och ungen vill absolut inte sitta still. Nu har jag väl fått ner febern till "bara" 39 och hon hoppar runt och kastar ballong med tillhörande mundiarré som oftast börjar med ordet "mamma". Jag får alltså ingenting gjort. I kväll är det jag som åker till bibblan, detta fantastiska ställe och försöker göra någon nytta.

2 kommentarer:

mormor sa...

Oj, det var inte roligt. Hörde förresten att om man har ont i öronen så skalar man en vitlöksklyfta och formar den så den passar i örat. Värken går garanterat över.

Tina T. sa...

Ja, fast man får bara ta små bitar och bädda in ordentligt i bomull, annars fräter det i örat, och då får man ont bara därför. Hur som helst är hon ftisk som en nötkärna idag, så i morgon blir det dagis igen.