lördag, januari 07, 2012

Första för i år.


Första inlägget för i år. Har verkligen inte haft mycket att skriva om. Jag har läst, läst och läst. Mitt plugg har börjat igen och båda barnen är hemma. Hjälp, det blir inte mycket gjort, speciellt inte när vi sover halva dagarna. Hjälpte ju inte heller att Lilly fick en släng av en kräksjuka i torsdags, den gick dock över på drygt fyra timmar, men ändå. Igår städade vi undan vartenda spår av julen, vemodigt med skönt. För första gången som jag tyckte det var jobbigt att slänga ut granen, den var så fin, luktade så gott och barrade nästan ingenting alls. Fort gick det också, det var ju nästan igår som vi stod och pyntade den.
Igår satta jag mig ner och sydda två kjolar till flickorna. Kom på mönstret i måndags kväll och kunde inte sova pga det, men har inte haft tid att prova förrän igår. Blev ganska bra faktiskt. Båda kjolarna har fickor i avvikande färger, Fannys kjol har turkosa. Nej, om man skulle hoppa ur morgonrocken och sätta sig och skriva klart bokprojektet som jag har liggande.
Förresten, mina skor har kommit. Så fina. Blev två par, nr.1 och nr.4 hi hi.




Inga kommentarer: