lördag, oktober 03, 2009

Rullgardinen äntligen på plats.


Lördagskväll och jag har pysslat färdigt för idag. Hade hoppats på att ha bilder från tjejernas dressingroom också, men det fattades plugg så de projektet ligger på is ett litet tag till. Men visst är det typiskt att man ska upptäcka sådant när man tagit fram allting och mätt upp på väggen var sakerna ska sitta. Suck. Men skam den som ger sig. Nu var det då ÄNTLIGEN dags. Stora badrummet har nu fått sin rullgardin. Det var på tiden. Nu ser det något mer ombonat ut mot innan. Trots att det inte blev som jag tänkt så blev det riktigt bra. Det är inte lätt att sy med två små flickor som helst sitter på symaskinen för att kunna se bäst (syskonkärleken är den sanna kärleken).
Nu ska jag bara göra rent toaletterna och laga någon mat till min matlåda tills i morgon. I morgon kommer svärmor för att ta hand om flickorna. Maken är sjuk. Jag fick åka hem från jobbet efter tre timmar för VAM, vård av man. Nej, det var faktiskt flickorna som behövde tas om hand. Nu sover hela ligan och huset är alldeles tyst. Jag vill också krypa ner, snart så. Ska bara.....

Inga kommentarer: