torsdag, oktober 29, 2009

Roligare tordagar har jag varit med om.


Jaha, en roligare torsdag skulle man ju kunnat haft.

Nu sitter jag här framför datorn, helt ofrivilligt. Fick ett samtal från skatteverket vi 19-tiden. Jag gillar inte samtalen från dom. Det är aldrig några positiva samtal, aldrig att jag ska få tillbaka en miljon kronor, eller att de ringer för att berömma ens deklaration, nej här ska det ringas och gnällas. Hur som helst. Jag har suttit och räknat, kliat mig i huvudet, läst obegripliga broschyrer och räknat igenom min bokföring säkert tusen gånger. Jag har ingen naturlig fallenhet för skatteverkets alla kluriga små rutor man ska fylla i. Nej, en revisor får jag nog med det samma skaffa, det här funkar ju inte.
Men...nu är jag klar. Blanketterna är ifyllde enligt konstens alla regler (skulle dock inte förvåna mig om jag får ett litet samtal om några dagar, känner mig som en riktigt dum blondin). Tänk att det finns människor som arbetar med sådant här frivilligt, fatta. Hatten av för er.

Inte nog med denna något ostimulerande kväll, min dag har inte varit så rolig heller.
Fanny är sjuk. Febern har pendlat mellan 39,2-39,9 hela dagen. Har inte lyckats få ner den under 39 med alvedon eller ipren heller. Så jag antar att jag får springa upp några gånger i natt och servera alvedondrinkar och kyla het panna. Och allt detta på min lediga dag (helgen bjuder på 18 timmar köksförsäljning).
Men jag är inte bitter......

Dagens plus har väl varit att jag lagt upp massor med tyg, filater, bodysar och örngott på trader, gå in HÄR och buda (snälla).
Det andra pluset var väl Tobias från skatteverket som var väldigt trevlig och hjälpam (trots att det var han som fick mig att sitta i fem timmar och räkna).

Nu är det fredag och jag måste sova, tjing!

1 kommentar:

Petra C sa...

Ooooh, så roligt du måste ha haft det! Skaffa en revisor omedelbums.