måndag, november 02, 2009

Sjukstuga på Blåklintsvägen


Här hemma är det sjukstuga på 3/4 delar av familjen. Fanny är värst drabbad, med hög feber och hosta. Sedan kommer jag med min otroligt jobbiga snora som har gett mig en inte allt för smickrande kulör runt näsborrarna. Micke hostar, men har varit förvånansvärt pigg i dag. Jag har även lyckats med bedriften att jobba 18 timmar i helgen på kök i detta tillstånd, men det funkade, var kanske lite mer "överkörd" mot vad jag brukar.
Dagen har ägnats åt att skicka paket till traderavinnare och skicka iväg mina roliga bilagor till skatteverket (håll tummarna att jag gjort rätt).

När man är sjuk så hinner man rita också. Jag gjorde klart min teckning på Fanny som jag påbörjade för flera månader sedan. I somras så bodde hon på studsmattan, så då var det passande att avbilda henne på den. Nu har studsmattan fått åka till himmelen, men det inhandlas säkert en ny nästa år.

Nej nu ska jag gå och snyta mig och ladda inför morgondagens ikea-pass.


2 kommentarer:

Millis sa...

Stackare... Ja den här förkylningen är inte rolig, barnen (och jag) hostar förfärligt. Hoppas ni blir bättre snart, tänkte skicka iväg mina till dagis & skola imorrn. Hur jobbar du imorrn? 10-20? Ska vi åka tillsammans isåfall eller blir det till att vabba?

Tina T. sa...

Jag jobbar 8-16. Men är du kry nog att stå och hosta fram köksplaneringar?