tisdag, november 17, 2009

MASKERAD


Jaha, då var det äntligen dags, för recensionen av barnboken Maskerad.
Den är skriven av Kristina Murray Brodin som även skrev favoriten "Tyranno", och illustrerad av världens bästa Bettina Johansson.
Maskerad handlar om barn på en förskola som vill klä ut sig. Vissa vill absolut ha samma utklädningskläder och det blir en del konflikter.
Min yngsta dotter blir alldeles still och tyst när vi läser den vilket är ett bra betyg. Själv tycker jag den är lite spretig. Och andra sidan är det ju precis så på en förskola, att allt händer på samma gång. Bettinas bilder är som vanligt ljuvliga, och jag älskar att titta på alla små detaljer i bilderna. Boken är bra och fängslande och vi har alltid något att diskutera efter vi har läst den klart, men jag skulle jättegärna vilja se en fortsättning på Sarah och hennes pappas äventyr i livet, och då självklart på rim (som jag ÄLSKAR). Så Kristina, fortsätt och skriva, vi vill höra mer.


Älskar den lilla ambulansen nere i hörnet.


Man får verkligen inte bitas! (Älskar de kramande barnen i bakgrunden)


3 kommentarer:

Bettina sa...

Hej! Å vad roligt och peppande att läsa din recension om Maskerad!
Blev så varm inombords när jag läste....TACK!

Anonym sa...

Ja härligt att du uppskattade boken. Vi får väl se om det blir någon fortsättning vad gäller Sarah.

Anonym sa...

Vad menar du förresten med spretig? Är det detsamma som rörig?Vill gärna veta. Kristina