tisdag, november 10, 2009

Flaggspel.

Såhär fint belv det.


Kanten är sydd med vit overlock, och flaggorna hänger på vit rundresår.


Jag vet, hurtsarna behöver lite kärlek, men jag har glömt hur man får ut lådorna.


Är fortfarande hemma och vabbar. Tur att jag bara har två barn, annars hade jag väl varit hemma ända till jul. Nej då, Lilly är mycket bättre idag, märks inte minst på att hon trotsar HELA tiden. Nästan så jag längtar till kvällen då jag ska åka och jobba kvällspass.
Hur som helst så blir man så uttråkad här hemma att man bara MÅSTE vara lite kreativ. Ett flaggspel till Lilly rum syddes ihop igår. Tog en massa tyg som jag har stuvar av. Har tillräckligt med flaggor för att det ska bli ett till Fanny också. Känns så skönt att Lillys hemskt skrikande VITA vägg nu fått lite färg, trots att det skulle passa utmärkt med en tavla under, något som Millis kan fixa kanske?.

1 kommentar:

Millis sa...

Fiint!
Ja, det kanske jag skulle kunna slänga ihop.