måndag, november 09, 2009

Händelserik helg!

Jag har fått hälsa på.


Bus


Lilly och Molly myser medan vi står och trampar i vaccinationskön.

Då var denna helg till ända. Mycket har hänt. Direkt efter dagis i fredags tyckte jag att Lilly såg lite varm ut. Japp, feber! Fanny har precis blivit frisk efter 10 dagars förkylning. Ingen tid att deppa, i med alvedon och nässpray.
Lördagen bjöd på ännu mer feber, men humören ändå på topp. Jag och Fanny tog bilen till Kungsängen och hämtade hem Molly. Hon blev så glad. Skrek och hoppade och viftade nästan svansen ur led, pigg som en lärka. Flickorna var i extas här hemma, men efter en stund blev Fanny sur.
"Molly går ju bara efter dig mamma". Och så var det, precis som hon har gjort i alla år. Mammor är ju bäst, eller hur?
En promenad i skogen hann vi med. Fanny var så lycklig att få hålla i kopplet, och det var ju inga problem eftersom Molly i alla fall höll sig där jag var.
Och som sig bör trängde Molly ner sig mellan Mickes ben under täcket när vi skulle sova, precis som hon alltid gjort. Och som sig bör så är det mig hon tränger ut ju längre natten skrider. Lilly vaknade ju en miljon gånger så det slutade med att jag legat i allas sängar när morgonen grytt. Min säng var nämligen upptagen av Fanny när jag lagt Lilly klart. Okej, ner i stenhård säng.....sova, är det viktigt?
Söndagen vigdes till vaccination. 10,30 ställde vi oss i kön, vi fick efter två timmars väntetid i regn nummer 728,729 och 730. Två timmar till fick vi vänta på vårt nummer. Så nu har man lite ont i armen, men annars känns ingenting. Min pappa vaktade Lilly och Molly under tiden, och Molly mystuggade på hans händer precis som hon alltid gjort.
Framåt kvällskvisten var det dags att ta bilen till Kungsängen och lämna Moly igen. Och hon blev precis lika glad att komma hem igen som hon blev att träffa oss, skönt. Jag har lovat Fanny att vi ska låna henne lite oftare för:
"jag saknar Molly" *stora ledsna ögon*.
Nu ska jag fortsätta att rensa på kontoret så det blir någon ordning här någon gång, sedan blir det en prommis efter lunch med febrig Lilly i vagnen.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Vad mysigt att ni fick låna hem henne igen! Låter som att hon saknar er också! :-)
Myshugger i händerna, ÅÅH så skönt att höra att fler hundar gör så och inte bara Tilly.. haha!

Anonym sa...

vore kul om du recenserade bilderboken Maskerad, du har väl fått den?