torsdag, december 03, 2009

Nu sätter jag ner foten!


Oj, vad jag börjar tröttna på det här. Alla sjukdomar. Nu är det femte veckan i rad som jag eller Micke måste Vabba någon av dagarna. Den här gången är det Fanny. Ont i örat och täppt Snällaste Morfar´n var hemma med Fanny i tisdags och jag i går och idag. I morgon får hon gå, det är kort dag på dagis så det borde inte vara några problem. Det är det som är så jobbigt med öronvärk. Ena sekunden är hon som vanligt, och pang, så är det en ledsen och hängig flicka som sitter och lider i soffan. Lite Alvedon och värken är som bortblåst. Segdraget minst sagt.
Men något positivt har det kommit av det: Jag gjorde rent kylen igår. Rensade ur och torkade rent. Nu är julmaten välkommen.
Och lite mysigt är det när det äntligen blivit kallt. Vi eldar och eldar här inne, och så tar vi en sväng i frostrik skog för att få lite frisk luft.
Och vet ni, igår när vi hämtade vitmossa (ja, jag är lite sen med ljusstaken, men jag jobbade ju i helgen) så hittade jag kantareller. Stelfrusna, men än dock. Jag som aldrig hittar kantareller när jag är ute och plockar svamp, men när det ska plockas vitmossa så bokstavligt snubblar vi över dem. Stora var de också. Vi lever i en upp och nervänd värld.

Inga kommentarer: