söndag, december 20, 2009

Visst blir man lycklig av snö!


Snorig, rosig, snöig och lycklig Fanny


Du och jag kompis!

Det fullkomligt VRÄKER ner snö. Det är så det kittlas i magen av välbehag (enda tills jag ska ta bilen till jobbet i morgon bitti).
Jag och flickorna har tillsammans med den ömma mormodern varit i backen och rullat runt. Slutade med att vi åkte i rutschkanan i stället, den långa med två gupp. Min rumpa är öm. En vurpa hann jag med också, när jag skulle gå runt bilen. Pang så låg jag och krälade på min onda höft, ha ha.
Fanny och hennes kompis Maja har hela eftermiddagen klättrat upp på vår stora sten och sedan hasat ner. Upp och ner, upp och ner, precis som den var avsedd för när vi bestämde att den skulle vara kvar på tomten. Jag blir så lycklig.
Snart är det jul också. Alla julklapparna och makens födelsedagspresenter är inhandlade. Så skönt!!!

1 kommentar:

Mormor sa...

Oh, jag kan riktigt känna hur lycklig Fanny är där på stenen med kompisen och all snö.
Jag blir också så sprallig och jätteglad när det toksnöar och är det dessutom nästan snöstorm då trivs jag.