tisdag, oktober 26, 2010

Fantasi

Igår när jag hämtade flickorna från skola och dagis kom Fanny viftande med ett papper. De hade fått berätta sagor som fröken hade skrivit ner. Jag blir så varm i hjärtat. Det var ju det som var min absoluta favoritsysselsättning när jag gick i skolan. Så här lyder sagan:

"Det var en gång en pojke som skulle gå till skogen. Där träffade han en jätte. Jätten såg ut som en sten. Jätten hade en svans. Pojken träffade en flicka. Plötsligt så var det midnatt. Klockan slog tolv. Det blev morgon. De hade ingen frukost. Den snälla flickan bjöd dem på frukost. Hon la ut en duk där de skulle äta frukost. Flickan bjöd hem pojken och jätten på fika. Sen såg de en kille som såg ut som hennes pappa. Sen såg de ett träd som de la sig under för det regnade och blixtrade. Efter det träffade de några igelkottar som de klappade och sedan klappade de ett rådjur."
Fanny 6 år

Åh, fantasi guds gåva till människan.

Idag ska jag åka iväg och jobba. Har inte riktigt lust. Jag blir aldrig frisk. Har fortfarande ont i halsen, hostar och snorar. Men det jobbigaste är att inte ha någon ork. Det lilla monsterpasset jag har idag kommer suga musten ur mig, och det stora monstrpasset jag har i morgon kommer göra mig till en liten blöt fläck. Just nu är jag avundsjuk på mina krukväxter som får vara hemma och ta det lugnt Det här är även en liten höstdepression som talar. Jag blir såhär orkeslös på hösten. När man jobbar på Ikea får man inte överdrivet med dagsljus, och när man äntligen får åka hem, ja då är det andra sidan jordklotet som har dagsljuset. Deppro.
Men en sak är positiv. I dag är första dagen som jag får åka den nya motorvägen:)

1 kommentar:

Millis sa...

Hon har ärvt sin mammas fantasi! Bra att du är tillbaka på bloggen! och bra att nya e18 är klar!