söndag, oktober 31, 2010

Alla dödas dag!


Jaha. då var den här helgen till ända. Vill passa på att gratta min mamma också på riktigt Grattis!
Idag har vi varit hos svärmor och fikat, eftersom hon också passat på att fylla år. Jag och flickorna var på kyrkogården också och tände ljus. Vi var helt ensamma på den becksvarta kyrkogården, men just allhelgonahelgen så är det bara mysigt. Efter det var det tusen frågor om döden hela kvällen. Höll dessutom på att krocka med en ambulans som kom farande med en man med väldigt grått ansikte i. Även om honom blev det tusen frågor. Vad är han för sjuk? Kommer han att dö nu? Om han dör, ska han brännas och grävas ner under en sten eller bara i gräsmattan (grav eller minneslund). Ja ni förstår.
Jag har även packat ner mina örhängen som jag bara använder en gång per år. Får alltid lika mycket uppmärksamhet för dem.
Nu ska jag gå och titta på "rapport till himmelen". Nostalgi!

2 kommentarer:

farmor sa...

Tack för uppvaktningen och de fina presenterna och korten på tjejerna. Så fina! I helgen ska muffinsformarna invigas. Är alltid lika kul att träffa er allihopa. Hoppas tjejerna tycker likadant. Kramarom er allihopa från farmor.

Matilda Barnboksillustratör sa...

dödenfrågor ja.. oj oj. vad svårt att svara på sådant! har du sett den där döden-boken för barn förresten? av pernilla stalfeldt?
kyrkogården är så mäktig under alla helgonahelgen, sorglig fast som sagt mäktig, och vacker.

sv: ja, tuuur att de inte löper så ofta. ska ju vara två gånger om året, men tilly verkar ha missat det så hon löper bara en gång. jag tänker INTE påminna henne om att det är en gång för lite.. ;)