tisdag, oktober 19, 2010

Rhodos 2010

Hallå igen!

Ett litet inlägg kan jag väl bjuda på nu efter en månads tystnad.
Vi har varit på Rhodos, kom hem natten till måndag. Hur skönt som helst, inte världens bästa väder varje dag, men det gjorde ingenting. Det enda som var lite tråkigt var att jag fick (har fortfarande) bihåleinflammation. Kände när jag låg och solade på stranden att det kanske inte var det smartaste man kan göra med sprängande varfyllt huvud, men vad fan. Semestern var kort.
Just nu försöker vi få våra sockerberoende barn att äta nyttigheter efter en hel vecka med pommes frites och glass till varje mål. All inclusive har sina baksidor.
Fanny lärde sig att simma med armpuffar på djupt vatten, vilken är ett enormt framsteg med tanke på att hon är livrädd för vatten i ansiktet. Djupt vatten medför ju risk att sjunka. Fanny träffade även en kompis första dagen. Ida. De var som två seamesiksa tvillingar. Fanny tjatar varje dag att vi ska åka hem till henne, de bor inte så långt härifrån och vi har sagt att vi ska ses någongång, men Fanny vill ses NU. Jaha, lite bilder kanske?

Väntan på flygplatsen

Äntligen framme i värmen









Fanny och Ida



Flickorna gick på Bamseklubben


Bamse kom och hälsade på på kvällarna, kan ni se vargen?


Coco och Raj-Raj var favoriter efter maten

Tänk att det fanns en chokladfontän, Fannys favorit

Bergsgetter kunde man se på morgonen


Som sagt. Inte bra väder varje dag. Denna dag så låga moln att bergstoppen täcktes. Märkligt tyckte barnen


Jag och Lilly badade i alla fall

Och gjorde tårtor

Med de fantastiskt vackra stenarna vi hittade på stranden


Men en dag regnade, blixtrade och åskade det så vi fick hålla oss inne. Det bara ekade mellan bergen.

Efter regn kommer sol (och lite moln, men värme)













2 kommentarer:

Matilda Barnboksillustratör sa...

Vilka härliga semesterfoton! Ni verkar ha haft det bra, synd bara på din bihåleinflammation! Trist!!

Ja jag ska abosolut njuta! Känner mig stressad bara jag tänker ett år framåt. Om ett år har vi en ettåring?!? Vad?! Haha!

Kram till dig!

Isa sa...

Ni ser ut att ha haft det jättemysigt, trots moln och bihåleinflammation. Åh vad jag längtar tillbaka!! Kram!