onsdag, november 03, 2010

Fläskläpp och blodbad

Idag har vi varit lediga. Det är ju ändå höstlov så jag tänkte att det var väl lika bra att ha lite ledigt tillsammans. Dagen började ju inte så himla lysande. Fanny hade tonårshumör = Skitsur. En av anledningarna var att jag inte ville åka till simhallen och trängas med Bålstas alla andra höstlovslediga barn. Sedan blev hon sur för att det inte var några andra barn lediga på gatan (precis som om det var mitt fel). Nej ingen roligt start. Själv har jag gjort ren ugnen (önskar att den kunde dö så att jag fick köpa en ny med pyrolytisk rengöring). Jag har gjort den så ren som det går med såpa och swinto. Har gnidit mig svettig. Sedan gjorde jag rent micron och utsidan på kyl och frysen (helvetes-rostfritt). Helt slut. Sedan hade maken mage att pika mig för att jag inte tagit ut de tomma mjölkpaketen till garaget. Då var jag tvungen att slå i tvättstugedörren lite och vika lite tvätt och mangla påslakan i ren ilska, så då fick jag det gjort också. Och hips vips så var man glad igen.
Lillefis (Lilly) skulle stå på händer. Det gick sådär. För lite muskler i armarna och pang brak så hade läppen och framtänderna fått sig en känga. Fläskläpp med tillhörande blodbad på läppen och runt framtänderna. Stackarn hade jätte ont i tänderna fortfarande flera timmar senare. Hoppas de inte blir missfärgade, dröjer ju några år innan de ska tappas.





Men min fläskläpp slår hon inte som jag fick i ungefär samma ålder som Lilly är i nu. Men jag stod inte på händer. Jag cyklade utan hjälm i nedförsbacke....




2 kommentarer:

Matilda Barnboksillustratör sa...

nämen åh, stackars lilla du med fläskläppen! men söt var du ändå!
och det gäller dotter din också, sötnos! men stackar´n med tänderna där.. ser ont ut!

haha, vad roligt (fast himla irriterande förstår jag) det där med att du städat städat städat och så kommer maken och påpekar mjölken. förstår att du var tvungen att slå i tvättstugedörren lite! haha!

jag måste vara ärlig och säga att jag är en dålig förebild när det kommer till hjälm... kanske jag tar mitt förnuft till fånga när bebisen kommit. jag är ju en orolig typ egentligen, så det där med hjälm kommer nog komma sen! ;)
men att cykla går bra annars! även om det känns lite småjobbigt att cykla här i cykel-helvetes-uppsala... haha! folk/cyklister/bilar/högerreglar överallt, man blir ju snurrig!

kram!

Åsa sa...

Åh det gör ont i mitt hjärta när jag ser den där bilden på dig, vilka puppy eyes =/ staaaackars!!!!