måndag, november 08, 2010

Drakar och drakar och åter drakar

I fredags hade vi som vanligt fredagsmys med popcorn och film. Veckans film var "Draktränaren". Hur bra som helst. Det var inte bara jag som tyckte det. Fanny är praktiskt taget helt galen i den filmen. Hon har sett den varje dag sedan dess. Sitter och tittar på den i detta nu. Har ni inte sett den, se den. Här nedan kan ni se trailern, här hemma snurrar dock den svenska versionen.






I dag har jag fått läsa ett manus till en barnbok som inte ens är utgiven än. Det var kul. Kan tyvärr inte berätta vem författaren är, men det är en känd en, hi hi. Kanske skulle ta och ringa Se & Hör? Nejdå.
Appropå kändisar. Idag på Ica stötte jag på honom igen, skådisen Peter Andersson, ni vet han som spelar den hemska Nils Bjurman i 'Män som hatar kvinnor'. Han bor här omkring någonstans för jag har mött honom på Ica säkert tio gånger de senaste åren. Han är ju så avskyvärd i filmen så man ryser till lite grann, men idag stod han och pratade pluttinuttigt i telefonen med frugan kan jag tänka, avslutade med 'puss puss'. Det fick mig att slappna av en aning.


Bild: Sveriges radio


2 kommentarer:

Matilda Barnboksillustratör sa...

haha, skönt att höra "puss puss" från läskiga typer, då pustar man ut! :)

nä jag hoppas inte heller att jag tappar håret sen, vill helst ha kvar det på skallen om jag får välja! hehe! men tappar jag så blir det väl mössa tills det växt tillbaka igen! ;)

Millis sa...

Jasså minsann... Tack för igår :) Fanny var så duktig att måla och du ett sånt duktigt torkträd..
Vi ses snart. Kram!