söndag, november 14, 2010

Min väg mot ordning


Idag har det inte bara varit fars dag, idag har jag försökt att få någon slags ordning på vårt kontor (jag är ett hopplöst fall om ni frågar Micke). Men nu har i alla fall undret skett. Tidskriftsamlarna som jag köpte för säkert ett halvår sedan är nu äntligen uppsatta. Nu har vi äntligen ett varsitt fack och två till allmänt, där kan man lägga sina papper som man inte orkar sätta in i rätt pärm på en gång (för hur mycket jag än skulle vilja så är jag ingen "göra-på-en-gång" människa. Farfar har icke haft någon inverkan på mig där tyvärr, han vänder sig nog i graven). Men att inte allt hamnar på skrivbordet, bara det är ju helt underbart. Jag har ju en rittavla till datorn som jag nästan aldrig använder för att den ligger längst ner i högen med papper. Jag önskar jag var mer som Matilda Salmén. Kolla in hennes skrivbord (skrolla ner till siste bilden (AVUNDSJUK). Jag får inte ens sådär perfekt ens när jag försöker. Jag är nog lite rörigare som person tror jag. Inbillar mig att jag är bättre på andra saker. Som att ALLTID mangla alla våra sängkläder, där är jag stenhård. Förresten, är så besviken på H&M Home collection, och speciellt sängkläderna då. De tror nog att de varit smarta när de satt tryckknappar längst ner, men jag kan inte köpa dem, de går inte att mangla då *sur*.

2 kommentarer:

Matilda Barnboksillustratör sa...

hahaha, vad gullig du är! :-D
(och du, jag suger på att mangla. här hemma är det hör och häpna MATTIAS som är mangelälskare! ;-)

ja visst är pappret fint! tyvärr är jag inte helt säker på vart jag köpt det eftersom det var något år sedan jag köpte det, men jag tror det var på lagerhaus!
haha, jo men jag kommer säkert "tagga ner" inom några veckor med städning/piffning/bakning... det kanske är därför jag är lite som en duracellkanin nu omedvetet. ;) det där med paketinslagningen, jag är en riktig nörd när det kommer till sådant... så nördig att jag nästan borde gå till psykolog. skulle vara skönt om jag bara kunde lägga ner allt i en kartong och sätta en sned tejp över öppningen! haha!
ja men du, då behöver du ju inte skämmas ju! din egen pappa fick ett finfint paket säger du, det är väl egentligen det enda du behöver bry dig om? att din MAN fick ett mindre fint inslaget paket, det får du skylla på söta barnen! ;-)
kram!

mamma sa...

Vad kul att du bloggar igen!

Det känns väldigt skönt när man städat men det blir väldigt fort rörigt igen och jag har ju inga småbarn hemma heller som rör till det.