onsdag, november 10, 2010

Kyla vs. Tina = 0-1


Jaha, då var det snart dags att halka iväg bort mot Västerås igen. Tog "bara" en och en halv timme att ta sig hem igår....
Idag har jag varit hemma och vabbat halva dagen, maken ska ta över så att jag i alla fall kan åka och jobba kväll. Fanny fick ett skåp (!)över sig på fritids i går, på sidan av knät. Det är blått, svullet och alldeles varmt. Ingen fara, full rörlighet men en dags vila är nog klokt. Tippskydd kanske?
Jag har roat mig med att sy små vetekuddar som jag ska ta med till jobbet. I det där plåtskjulet fryser man ihjäl. På riktigt. Var tvungen att tina upp mig i ett 40-gradigt bad igår, för att försöka få värme ända in till skelettet. Men nu ska det bli ändring på det. Bara att värma i lunchrummet och sedan värma händerna (som är mest utsatta) Jag sydde även några ärtpåsar till Fanny som hon har suttit och bollat med i soffan. Vad är det med ärtpåsar? Man kan verkligen inte låta bli dem...hhmmm?
Nej nu ska det göras äppelbitar innan maken kommer.

1 kommentar:

Matilda Barnboksillustratör sa...

är det kallt inne på ikea alltså?
du får köpa såna där värmegrejer... hmm.. vad heter de nu igen.. de är ovala och sen "knäcker" man dem så utstrålar de värme. jag och mattias brukar ha dem i vantarna då vi är ute på kalla promenader med tilly, perfekt! sen efter någon timme är de svala igen, och nästa gång man vill använda dem måste man koka dem i vatten för att kunna "knäcka" dem på nytt igen!
känns som att min förklaring är sämst, men jaja.. haha! de är toppen iaf! :) köpte våra på stockhome!