onsdag, november 24, 2010

Dessa helvetiska mornar!

Okej, jag HATAR att komma försent. Det är min akilleshäl som kan få hela mig att gå upp i atomer av stress och ilska.
Jag har världens l å n g s a m a s t e döttrar. Jag får gå på som en militär här på mornarna. "När jag har duschat klart då har ni ätit upp och börjat klä på er, och gud nåde den som har slängt någon mat. FÖRSTÅTT?", men ändå så tror dom att det finns tid att leta efter just den strumpan som är viktigast i livet som varit borta i månader. JAG BLIR GALEN. Sen passar dom på att reta varandra så att någon av dem vägrar att klä på sig. Samtidigt i allt det här kaoset ska jag själv göra mig iordning. Tror ni inte att jag halkar och ramlar bakom bilen när vi har två minuter på oss innan det ringer in på skolan?. Men varför inte väcka flickorna lite tidigare då? tänker ni. Nej, då tar man det för lungt för att man har sådan lång tid på sig. Dessutom i allt det här så har jag gällivarehäng på mina långkalsonger under mina illa sittande fula arbetsbyxor. Dessutom jobbar jag monsterpasset idag, samtidigt som de varnar för snökaos och "stanna hemma, åk inte ut på vägarna". Århundradets bästa morgon. AAAARGGHHHH!

3 kommentarer:

mamma sa...

Ilska smittar av sig det vet du så väl ändå händer detta ganska ofta, eller??
Mamma arg och stressad barnen likaså.
Ett tips är att förbereda så mycket som möjligt på kvällen, kläder, frukost, ryggsäcken m m. Ställ tillbaka alla klockor 30 minuter. Allt handlar om planering. Klä på sig först, sen frukost (i mån av tid)och sist tandborstning. Lätt som en plätt.
Äta ordentligt är ju jätteviktigt säger du kanske. Ja visst men efter några frukostlösa dagar så skärper de sig för det var inget roligt att vara hungrig.
Ring mig i morgon fm om du har tid.

Matilda Barnboksillustratör sa...

stackare!!! men hahaha, vad jag satt och log här vid skärmen! för även om det är trist så är det ju kul ändå på något sätt, speciellt med gällivarehänget på långkallingarna (riktigt känner hur obekvämt det måste vara!)
hoppas dagen blev bättre än morgonen!
jag har universums långsammaste lillasyster, som vi fått vänta MÅNGA MÅNGA många MÅNGA gånger på.. så jag förstår precis, man blir skvatt galen. haha!

kram!

Peaceful sa...

Hej Gumman!

En styrkekram från mig när man har såna morgnar.
Har läst ikapp det jag missat på bloggen och tycker att det är så kul att läsa om hur ni har det. Och vilka fina bilder från Rhodos! Vad har du för kamera? En sån måste jag också införskaffa kände jag direkt.

Kram, Pia