tisdag, juli 05, 2011

Repkorg



Nu har jag äntligen fått tummen ur och provat något jag velat göra länge. Jag har tagit och sytt mig en repkorg. Kan inte bli enklare. Köpte en rulle turkost nylonrep (6 mm) Virade runt remsor med bomullstyg. Rullade ihop och sydde sick sack stygn för att hålla ihop det hela. Började med en rak platta och sedan var det bara att vinkla för att få höjd på den. Superenkelt. Fick dock åka och köpa starkare symaskinsnålar för de andra gick av hela tiden. Kanske inte den vänligaste behandlingen av symaskinen, men med en nål i strl. 100 så gick det utmärkt (man brukar sy jeans med 90) Synd bara att tyget tog slut, annars hade den nog blivit högre. Fanny har dock tingat den, så jag får väl sy en till för att ha själv. Micke undrade dock vad vi skulle ha i den, karlar....

2 kommentarer:

Lycklig fru sa...

Superläcker!

Stina sa...

Ursnygg! Var får man tag i sådant nylonrep?