söndag, juli 10, 2011

Söndagssysslor




I morgon börjar min semester på riktigt. Jag hoppas då att min helvetiska huvudvärk med tillhörande halsont är puts veck. Hoppas, hoppas, hoppas. Fick det säkert för att jag tränade idag. Kroppen fick nog en chock. Annars har jag hunnit med en del annat (trots huvudvärk). Gjutit lite plattor och la ett löv i en av dem, fint blev det tycker jag. Använde ett blad från vindruvorna i växthuset, var lagom storlek på dem. Om ni undrar varför bilden är så mörk så beror det på att jag tog bilden alldeles nyss, det är ju lite mörkt ute nu. Idag har jag även plockat smultron precis vid vår tomtgräns. Vilda smultron. De hänger i klasar här utanför. Lilly var imponerad. "Åh mamma, har du gjort ett halsband av smultron, får jag smaka?" Stora bedjande blå ögon. Jag nickade och slurp sa det. Inga smultron kvar. Ja sedan kan jag ju inte avsluta den här veckan utan en bild på mitt växthus. Har hängt tre solcellslampor i taket som laddas hela långa dagen och börja lysa när det skymmer. Mysigt!



Inga kommentarer: