lördag, september 10, 2011

Plugguggla


Nu har jag fått en sådandär pysselpanik precis innan jobbhelg. Jag har pluggat i två veckor nu och nu är det dags för jobb, det som jag fortfarande har kvar varannan helg. Ser inte så mycket fram emot det, förutom att få träffa mina härliga jobbarkompisar som jag har saknat. Plugget går över förväntan, det är riktigt kul. Det som kan vara lite jobbigt är alla böcker jag måste läsa, men det går ganska bra. Dock glömmer jag en massa andra saker, så orden jag läser in verkar svämma över i hjärnan. Hur som helst så har jag virkat en lite större uggla som lilla Ellen ska få när vi träffas på måndag. Egentligen skulle ugglan fått ben och fötter också, men jag hade bara orange i akrylgarn, och det blir lite väl luddigt för en liten bebis att ha i munnen. Mönstret har jag hittat på själv, och har faktiskt skrivit upp det så om någon vill virka sin egen så kan ni få mönstret. Inte alls svår är den att göra. Ha en skön helg på er!

1 kommentar:

mamma sa...

Du är så kreativ........fin blev den. Själv gör jag så lite som möjligt då både Peter och jag åke på en förkylning i lördags....typiskt när man är ledig. Trots det målade jag mormors vindskivor i lördags fm. Nu återstår en sista strykning nästa gång det blir sol.