tisdag, september 20, 2011

Virkad toffel


Nu har jag varit i farten igen mellan skrivuppgifter och bokanalyser. Jag har virkat. Provade på att virka en liten liten socka till en bebis härom dagen och märkte att det var superlätt, så då tog jag och virkade en stor toffel till mig själv och det var mist lika enkelt. (Än så länge har jag bara den ena toffeln, men får jag bara någon timme över så har jag snart den andra också) Tyvärr blev den lite för stor, så jag kanske måste ge bort dem till någon med större fötter, vi får se. Den är i alla fall virkad i 100% ull, ett riktigt tjockt garn så jag har kunnat virka med 8:ans virknål.
Jaha, vad har mer hänt? Jo jag och Millis var på bokrelese i går. Camilla Läckbergs nya deckare har kommit ut och då fick hon gå med en vän, mig. Fick en liten pratstund med Camilla innan vi tog våra goodiebags (stavas det så?) och åkte hem igen. På fredag far jag och Millis till bokmässan, och vi lyxar till det genom att flyga dit på morgonen och flyga hem på kvällen. Riktigt sus och dus. Nej nu ska jag hämta mina små kärlekar, tjing

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag måste skaffa mig en virknål och lite garn så jag kan lära mig virka. Mitt mål är att virka hundtäcken =)
Kram Andreas

Joanna A sa...

Hej hej, kul att du fått upp virksuget :) Jag både stickar å virkar å älskar att hitta på nya egna mönster!

Ett tips när man virkar i ull å det blir för stort är ju att valka/tova arbetet lite när det är klart...gör man det för hand så är det lätt att få "rätt" storlek!

Ett till tips är den fenomenala communityn "ravelry" massor med kul grupper man kan vara med i å massor med gratismönster å inspiration :) Gå med vettja!

https://www.ravelry.com/account/login

/Joanna