tisdag, december 20, 2011

Virkad flasktomte


Tror ni att boken fanns när jag åkte ner till bibblan? Nej, den skulle varit återlämnad 2006. Jag smäller av. Var jag stressad innan så är det ingenting mot vad jag är idag. Så jag får åka till Enköping där den tydligen ska finnas, men så lätt är inte det. Båda barnen hemma med förkylning...
Hur som helst så hade jag ingenting att göra igår (gud vad jag ljuger, skulle kunnat städa, vika tvätt, slå in julklappar) så jag tog och virkade mig en flasktomte inspirerad av farmor och farfar. När vi var små hade de flasktomatar i filt som vi tyckte var vansinnigt spännande att lyfta på för att se om det var en julmust eller en öl. Inte alls svår att göra, har lite ont i händerna bara, men nu är den klar. Synd bara att jag inte har tid att göra fler, skulle vilja göra en ängel, en julgran, en ren och en julgris. Det får bli till nästa år tror jag. Nej nu ska jag ringa till biblioteket i Enköping. Håll tummarna att de har koll på sin bok.

Inga kommentarer: