måndag, juni 04, 2012

Mera pyssel

Vi fortsätter i pärlplattepärlornas tecken (oj, långt ord). Som bilderna visar så har jag gjort en skål. Jag har använt maxi-pärlorna, men självklart kan man ta vilken stolek man vill. Sedan var det bara att stapla i en ungsäker form. Jag använde mig av en keramikskål som jag faktiskt också gjort, fast drejat, en gång i tiden. När den var fördig satte jag allt i ugnen på 200 grader och så tog det ungefär tio minuter innan allt smält samman. Sedan lät jag skålen svalna och hips vips så hade vi oss en ny skål. Roligt och snabbt pyssel!

3 kommentarer:

mamma sa...

Du är då påhittig. Det ser då inte lätt ut. Hur många gånger fick du börja om för att det rasa?

Tina T. sa...

Ingen, hur lätt som helst

farmor sa...

pysselmaja! vilka krav du sätter på en farmor, jag tänker på helgen när dom ska vara hos mig. men fint blir det, det erkänner jag.