onsdag, juni 13, 2012

Recept på såpbubblor

I går var det skolavslutning och idag är vi lediga. Jag har börjat jobba igen, nu när skolan är slut, men jag mjukstartartade med en jobbdag följt av tre lediga. Det är ju inte vansinnigt många hemma på gatan så barnen är lite uttråkade. Så vad är roligt?
Såpbubblor, men ska man köpa en massa sånt blir det dyrt så jag har gjort egen. Jättelätt, här är receptet:

8 dl vatten
1 dl flytande diskmedel
1 dl glycerol
2 tsk florsocker

Blanda och blås


Fanny

Fannys bästis Maja

Poff

Mitt lilla hjärta


Mammas andra lilla hjärta

2 kommentarer:

mamma sa...

Tänk på mig nästa år för då kommer jag på Fannys skolavslutning. Förra året skulle jag gå på Bills när han gick ut ettan men då var jag på kurs. I år skulle jag på kurs 12-14 men den blev flyttad till september så då kunde jag gå när han gick utan tvåan så då får det bli så när Fanny går ut tvåan.

Häftiga redskap att blåsa bubblor med typ modell större.

Juliannie sa...

Hej Tina! Fick tips om din blogg av Åsa! Kul med en annan Bålsta-bloggare. Jag är Cathrines mamma och driver också en blogg, mest om ditten och datten, kika in och kolla!
Hälsningar Eva