lördag, juni 02, 2012

Pärlor på nytt sätt

Usch vilken tråkig dag vi har haft idag. Storm, regn och ynka fem grader. Själv har jag legat nerbäddad större delen av dagen i en dum förkylning som nu har utvecklat feber. Det är min jobbhelg och för en gång skull skulle jag jobba mellan 10-18 idag, det händer ALDRIG nästan, men i stället ligger jag här hemma och svettas. Eftersom det är så tråkigt väder är flickorna också hemma och man blir ju lite tokig på varandra efter en stund. Därför valde jag ut ett pyssel som inte är så anstängande och som jag har velat prova på en längre tid. Man tar vanlig pärlplattepärlor, ställer dem på en plåt med bakplåtspapper, in i ugnen på 200 grader i några minuter och sedan har man nya fina platta pärlor att göra armband av. Så nu sitter flickorna och gör armband i Fannys rum en stund, ahhh. Eh, det varade inte så länge, "mamma alla de vita är slut, jag som håller på att göra Greklands färger." Vi får nog sätta på ugnen en gång till.

2 kommentarer:

mamma sa...

Det blir fint. Krya på dig. Puss & kram

Lycklig fru sa...

Coolt!
Det måste jag testa.
Kram Sofia