onsdag, juni 17, 2009

Bara plus i kanten


Med mig är det tipp topp...har det visat sig. Igår var jag på Ekolsunds Heartcenter och gjorde en total hälsokoll som är inriktad på hjärta, kärl och benskörhet och sådant. Jag fick ett stort MVG. Läkaren var alldeles lyrisk. Jag hade så perfekta värden så han såg helt lycklig ut, och det blev ju självklart jag också. Det bästa var att mitt BMI "inte kunde bli bättre", jag som alltid trott att jag varit för smal, men icke. Ovan kan ni se scanningen som gjordes över min kropp. Han tyckte jag skulle sätta upp det på kylskåpet "för att alltid reta någon", han var lite roligt.
Men det allra bästa med den här upplevelsen var att allt det här ägde rum på ett slott. Man blev bjuden både på frukost och lunch, och solen sken så att sitta och vänta på provsvar var inte så jobbigt.
Tyvärr har min perfekta kropp tappat en del av rösten idag, men den repar sig nog snart, med så bra värden.
Tack min snälla gullemamma för att jag fick göra det här, du är bäst.

1 kommentar:

Mamma sa...

Herregud, vad lika våra skelett är. När jag öppnade din blogg och såg bilden så för någon tiodels sekund trodde jag det var mina bilder för de ser exakt likadana ut. Du ska få titta på mina vid tillfälle.

KRAM