måndag, juni 08, 2009

Min nya kompis


Så var det måndag igen. En ledig helg till ända. Har hunnit med att rösta (klapp på axeln). Trots att jag inte är insatt för fem öre så var det ett parti som fick min röst. Tittade in på DN:s hemsida där de listat viktiga frågor som alla partierna svart på. Jag tog helt enkelt det partiet som jag kunde hålla med om i de flesta frågor. Allt för att Sverigedemokraterna inte ska få vara med. Nog pratat om politik. Igår fick vi träffa det nya lilla tillskottet i familje, Charlie. Fick hålla och lukta också, ljuvligt. Trots att bebisarna ser ut som små gubbar är de såååå härliga.

Själv har jag börjat spela gitarr (spela är väl ett något kraftigt ord i sammanhanget). Jag kan tre ackord, med tillhörande handkramp och trasiga fingertoppar. Gitarren jag använder är min mammas gamla slitna Levin från 60-talet, men vi ska nog bli kompisar (hoppas, hoppas)

Nu ska jag göra mig iordning för dagens Ikeados.

Inga kommentarer: