tisdag, juli 07, 2009

Cykelhjälm, det är svaret.


Idag ska mina flickor, deras pappa, fastern och de två småkusinerna till Junibacken. Och jag får inte följa med. Jag som ÄLSKAR Junibacken. Det är som att gå in i en sagobok, drömskt och spännande. Men nej....jag ska sitta instängd i ett stort varuhus och skriva prislappar, nej jag är inte bitter;)

Bilden ovan visar mig själv någon gång på tidigt 80-tal när jag voltat på asfalten med min cykel. Hade nog gått betydligt bättre om jag hade haft cykelhjälm (men den var ju knappast uppfunnen då). Fanny var mycket konfunderad: "Sa inte din mamma och pappa att du skulle ha hjälm?, Det måste man ju....."

Ha nu en riktigt trevlig dag i kylan och regnet, håll ut, nästa vecka när jag får semesdter då spricker det upp.....HOPPAS.

3 kommentarer:

Mia sa...

Iii, det måste gjort ont! Hjälm borde man ha! Får frågan då och då från barnen om varför jag inte har en.. och jag har inget bra svar! :/

Tina T. sa...

Ja, själv blev jag utskrattat att ett gäng 15-16 åriga killar när jag hade min hjälm, jag förstår dem dessutom. Jag ser ut som en svamp. Hjälmen som hatt och mitt ansikte som fot. När jag hittar en snygg ska jag gladeligen ha den på mig (sumstridigt, jag vet).
Kram

Anonym sa...

Att använda hjälm kändes jättetöntigt i början men sen vande man sig. Hellre ful och töntig än att man riskerar huvudskador. Tina! Bit ihop och knäpp på dig hjälmen ändå. Att det känns jobbigt, det går över, jag lovar.

Malin