lördag, juli 18, 2009

Kolmården är nu avklarat.

Lille Echo med sin mamma, hur söt får man bli????


Den här bruden ville vi inte klappa.



Lika kul att åka rutchkana som att titta på djuren.


Fanny matar getter på behändigt avstånd.



Här åktes det elbil......


och kopp, favvisar.



T.o.m. jag och maken fastnade på bild, Fanny höll i kameran.


Jaha, då var den årliga resan till Kolmården över. Skönt att vara hemma, jag hade de första dagarna på min "kvinnliga vecka" med tillhörande värk, illamående och dåligt humör, men annars var allt perfekt. Vädret kunde vi absolut inte klaga på. Och vi fick se alla nya bebisdjur. De två delfinungaran (ursöta) och det nyaste tillskottet Echo, född 20:e maj i år. En liten liten gorillaunge, med en STOOOOR pappa.
Flickorna var i sina essen, men vi kunde lugnt konstatera att nästa år bor vi nog inte kvar. Det skulle faktiskt räcka med en dagstur. Vi har gjort av med alldeles för mycket pengar på de här två dagarna, mest på mat som är SVINDYRT på hotellet, lunch och middag för 1100 spänn, och då har vi väldigt små barn som knappast äter upp. Hur som helst var vi rejält trötta jag och barnen när vi åkte hem (det var nog Micke med, men han körde ju så han fick snällt hålla sig vaken). Vi somnade alla tre och Micke tyckte vi såg ut som tre hungriga fågelungar med våra öppna munnar, (ja, jag erkänner, jag kan aldrig se sådär sött vilande ut när jag sover, här dreglas och gapas det).
Nu ska vi ladda om batterierna och packa om väskorn, i morgon natt beger vi oss till Gotland.
Gotnatt!

1 kommentar:

Mathias sa...

Hejsan, ja kolmården är alltid kul.
Echo tror jag vi missade sist men de små delfinerna såg vi.
Nu åker vi till GBG, imorgon blir det Liseberg.
Hälsningar från familjen Sarri