lördag, februari 19, 2011

Ljus i mörkret





Idag har det varit en riktigt bra lördag. Sovmorgon, hela huset städat innan kl.12. Ute i solen med flickorna i över en timme. Sedan for vi iväg på bio. Vi fick äntligen se Trassel som vi velat så länge, och ingen blev besivken, och ja, Millis jag grät också en skvätt. Efter maten (Som såklart bestod av hamburgare från Maccan) så tog vi fram våra asiatiska lyktor (precis sådana som de hade i filmen) som vi egentligen skulle släppt på först julafton och sedan på nyårsafton, men det blåste och snöade på de båda högtiderna så det blev inte av. Idag var vädre perfekt. Vindstilla och stjärnklart. Som sig bör skrev vi önskningar på varsin lykta Fanny och jag. Fannys önskning kan ni se här ovan, min håller jag för mig själv. På den tredje lyktan skrev vi en hälsning till våra släktingar som alla är änglar för att göra dem glada. Det tror jag att de blev. Lyktorna brann ända tills vi kanppt kunde se dem längre, tills de bara var små brinnande prickar. Nu blir det melodifestival. Sämre än förra veckan kan det ju knappast bli. En riktigt bra lördag med andra ord.

1 kommentar:

mamma sa...

Vad duktig hon är på att skriva och med så fina bokstäver....vi samlar väl när det börjar närma sig?