måndag, februari 14, 2011

Nysydda tights.


Idag har jag roat mig med att sy tights. Har aldrig gjort det tidigare, men det gick ju bra. Jag var bara lite osams med min symaskin som inte riktigt ville göra som jag ville. En overlockmaskin är ju något mer komplicerad att trä än en vanlig, men det gick till slut. Nu väntar jag bara på att mina modeller ska hämtas så att de får prova. De kanske inte alls sitter bra, vem vet? Hur som helst var det riktigt kul att sy igen. Jag har inte sytt ett enda stygn på hela det här året. Men nu är jag igång igen. Behöver dock tokstäda i syrummet. Personer med anlag för astma ska inte komma in där, speciellt inte efter att jag blåste maskinen ren på damm. Men det är ju så otroligt tråkigt att städa. Dessutom måste jag vila lite efter gårdagens jobb på Ikea. Jag tror att alla var där och köpte kök igår. Jag var HELT slut efter den ruschen. Nej, jag tror att jag ska ta mig en liten prommis i solen. Tjing!

Inga kommentarer: