lördag, maj 28, 2011

En underbar kväll!

Per Gustavsson

Stina Wirsén

I torsdags var vi på Bonnier Carlsens kalas. Det var så himla trevligt. Jag och Millis var i himmelriket, bara likasinnade. En väldigt lyckad mingelkväll. Vi åt tillsammans med Per Gustavsson (Så gör prinsessor) och Stina Wirsén (Alla Vem-böckern), båda två ser jag upp till. Och det gjorde ju ingenting alls att de var supertrevliga båda två. Sedan kom Stinas mamma Carin Wirsén som skriver texten till alla Rut & Knutböcker, hon var en riktigt roliga dam.
Sedan träffade vi på vår förläggare Marcus som presenterade oss för en väldigt trevlig illustratör vid namn Jessica Enneby Eldenstjärna (tryck på hennes namn för att komma till hennes hemsida och titta på hennes fantasifulla bilder). Till sist tog jag mod till mig och gick fram till min absoluta favorit (nästan lite starstruck) nämligen Olof Landström. Den man som ritat Kalles Klätterträd, Bu och Bä, Benny och Nisseböckern Bl.a. Tycker ni inte att han är väldigt lik den här figuren?
Ja, jag tror att hela barnbokseliten var där. Martin Widemark t.ex. som har skrivit alla LasseMaja böckerna. Nu måste vi ligga i så att vi blir bjudna nästa år igen. (Jag var dock för feg för att våga ta några bilder från själva festen.)

Alla känner väl igen Kalle?


Olof Lamdström


Lika som bär?


Inga kommentarer: