torsdag, maj 05, 2011

Om jag ber riktigt snällt?


Åh vilken träningsvärk jag kommer att få i morgon. Jag har inte angjort en brygga, men dock grävt en rabatt. Låter ju inte så himla svårt eller jobbigt. Men min rabatt kommer att bli stor. Löper längst ena gavlen på växthuset och går som i en halvmåne. Den kommer att kantas av marksten och inehålla alla gamla romantiska perenner ni kan tänka er, löjtnatshjärta, fänrikshjärta, fingerborgsblomma, stockrosor och en massa mer. Problemet med det här är att just där den nu har skapats var det gräsmatta. Hård gräsmatta. Skulle behövt en liten grävmaskin, men man tager vad man haver.
Kan se framför mig hur jag kryper fram på alla fyra i sommar, för att ta en närbild på en vacker fjäril som har landat i min prunkande rabatt. Men för att kunna göra det så måste jag köpa ett nytt objektiv till min kamera. JAG VILL VERKLIGEN HA DET HÄR OBJEKTIVET. Så om du känner för att sponsra mig med ca 4500, så vet ni var jag bor. Finns på cyberphoto.se. SNÄLLA!
Tänkte spara själv, men var hos tandläkaren idag. Och för en som "har så oooootroligt fina tänder" så tycte jag att 850:- var lite i dyraste laget. Kunde man inte få rabatt, mer för varje år man kommer utan hål. Ska nog skicka in ett förslag.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Va ska du ha ytterligare ett objektiv?

Tina T. sa...

För att kunna ta riktiga närbilder. En macro.