onsdag, mars 14, 2012

Återvunnen fågelmatare

Oj, vilken vecka det har varit. Fanny var sjuk hela förra veckan, jag blev det också så jag missade jobbet i helgen. Tyckte jag kände mig så pigg när jag låg ner, men så fort jag reste mig och gick några steg så var jag så andfådd. Hur som helst så var Fanny tillbaka i skolan igen i måndags, men hemma med mig i går igen. Seglivad förkylning. Idag var hon i skolan igen, men hon hostar och snorar fortfarande. Är väl vecka tre eller fyra med slemmig hosta.
Hur som helst så är Fannys rum tapetserat och klart. Blev så fint och jag är så glad att en målare fixade. Hips vips så var det klart. Jag visar bilder lite längre fram när vi fått in allt i rummet igen. Fattar inte hur en snart åttaåring kan äga så mycket saker, trots att jag rensade ut en hel säck för inte så länge sedan.



När jag var hemma med Fanny förra veckan så hade jag lite tråkigt, hade svårt att få ro att plugga så jag pysslade lite. Inte snyggaste, men den funkar hur bra som helst. Gjord av ett juicepaket och en bit av ett mjölpaket. Nu hänger det ute i trädgården sedan snart en vecka tillbaka och den besöks av fåglar mest hela tiden.
Förresten, ni vet väl att det börjar bli dags att hänga ut fågelholkarna nu?

Inga kommentarer: