söndag, april 26, 2009

Gunga fram.


Som sagt, nu rullar den andra vågen in av fix och trix för att få vårt hem som vi vill ha det. Som jag skrev tidigare så är gräsfröna utspridda och nästa vecka läggs det golv i mitt arbetsrum. Det blev inget gummigolv, för det visade sig vara svindyrt, och självklart var den färgen jag valt dyrast. Så....ett väldigt ljust grått linoleumgolv blir det i stället. Kommer bli toppen, sedan kan jag inte låta bli att vara nöjd över det faktum att golvet är miljövänligt.
Har även tittat på barbordsunderreden som ska utgöra basen för mitt tryck/klippbord. Tapet har jag fortfarande inte hittat någon. Om det är någon som har något förslag på tapet så lämna genast en kommentar.
Men en sak ska jag försöka få in. En gunga. Inte till mig, utan till flickorna. Då kan jag jobba medan de svingar bredvid och berättar om vad som hänt på dagis (just nu ser jag den bilden framför mig med rosa skimmer runt om). Gungan jag har i åtanke är den som avbildas på bilden ovan, fin va? Den har jag hittat på Barnvänligt.
Nu ska jag fortsätta plantera om min inomhusväxter, känner mig så duktig.

1 kommentar:

Mormor sa...

Vad lustigt att du planterar om dina krukväxter för det är precis det jag också gjort idag. Mor och dotter är så lika i vissa avseenden. Hoppas också ni fick lite sovmorron idag eftersom flickorna hade svårt att somna igår kväll. Vi hade så kul. Jag lärde Fanny tekniken att blåsa upp en ballong.
Ganska omgående fattade hon galoppen och ropade ideligen "titta mormor jag kan" och så spelade vi Fia med knuff och Fanny vann förstås med lite egna regler då och då.