måndag, april 12, 2010

Härliga illustrationer

Idag är jag ledig, efter att ha jobbat hela helgen med hysteriskt mycket folk så förtjänar jag lite ledigt tycker jag. Men tusen saker har jag att göra, vet inte riktigt var jag ska börja. Innan jag sätter igång måste jag blogga lite, eftersom jag aldrig hinner/orkar när jag jobbar.

På mina flickors väggar i deras rum hänger en varsin superfin tavla som min kära vän och kollega har gjort till dem. Så fina! Kolla in hennes nya hemsida. Inom kort kommer det gå att beställa sådana tavlor i alla bokstäver (men vi var först, hi hi)






Men det är inte bara hon som är konstnärlig. Fanny älskar att rita. Jag ser mig själv i henne jättemycket. Om hon är i sitt rum så sitter hon och ritar. Den ena teckningen efter den andra. Jag har (jag vet, jag är hemsk, men det går inte att spara på allt) slängt flera kilo teckningar och målarböcker nu senast när jag städade. Men godbitarna sparar jag i en pärm. Den här är en av dem. Hon har ritat av sin familj "vi har färgat håret". Jag bara älskar den. Micke har t.o.m. fått skägg och så har hon ritat en bulldog på hans t-shirt precis som han har i verkligheten. Barnteckningar är helt klart bäst.



Inga kommentarer: