söndag, april 18, 2010

Kalas, kalas och åter kalas

Nu ska jag, på minsta möjliga tid, redogöra för helgen.
Igår hade Fanny sitt barnkalas, 12 barn med energi som skulle räcka till dubbelt så många. Men jag måste börja redan i fredags.
På jobbet hade jag det minsta sagt stressigt i fredags, inte bra för att det var mycket där, jag visste också att jag hade en massa att göra när jag kom hem från jobbet sen. Micke skulle ut på gallej och det behövdes städas och bakas. Hade ingen lust. Men i bland blir det bra ändå. När jag klev innanför dörren hade Micke städat hela huset OCH köpt blommor till mig.



Så med ens gick det bättre. Efter att jag ätit och vi skjutsat iväg maken till restaurangen där han skulle äta så åkte vi hem och bakade dubbel sats bullar. Flickorna ville självfallet vara med och kvala, rulla och sockra. Tiden gick....



Det var långt efter flickornas sängtid då vi var mitt uppe i baket.





Och när sista plåten stod i ugnen var klockan redan...


Strax efter nio var hela bänken full med ca 130 bullar. Nöjda var vi.



Flickorna somnade vi tiotiden och själv blev jag väckt av Micke vid tolv, då låg jag fortfarande i Lillys säng, jag var visst också lite trött.

Så var det då äntligen lördag, som Fanny har väntat. Hela tio dagar efter hennes riktiga födelsedag fick hon äntligen ha sitt skräckkalas. Själv var hon utklädd till häxa. Tyvärr har jag ingen bild på henne med näsa och hatt och allt, men lite bilder har jag. T.o.m. jag fick vara med på ett hörn. Ni förstår att jag hade fått stryk av ett spöke under natten. För på natten förvandlas det här huset till ett spökhus (fast bara på låtsas)



Lilly var spöke.



Kiss var på besök också.



Fanny stora kärlek var också på plats.



Och andra läskiga kompisar.





Och den slagna mamman.



Denna dag bjuder på dansträning för båda flickorna och fika för släkten. Sedan har vi firat Fanny så det räcker. Har i alla fall fått en stärkande promenad nu på morgonen i skogen (som jag har längtat). I morgon är det dags för jobb igen. Den här helgen har bara flugit förbi. Men än är den inte slut.

Inga kommentarer: