söndag, maj 02, 2010

Helgens bästa är maken.

Så var helgen snart slut. Mitt öra har tyvärr inte slutat att dunka, men Ipren är min bästa vän. Vad har hänt i helgen då?
Barnen har vi knappt sett röken av. De har lekt med kompisar och sprungit från hus till hus, precis som det ska vara. Trots det så har både Micke och jag blivit galna på vår kära lilla 3-åring. Hon har en väldigt utmanande ålder just nu, minst sagt. Apropå min man. Han är det bästa som finns. Inte nog med att han är kär i mig, han bygger även mitt växthus. Han började igår med att gräva och dona och tillverka en ram som grunden skulle gjutas i. Idag åkte vi till Byggmax och köpte 30 säckar finbetong. 29 säckar gick åt så det blir väl ett "rabarberlöv" av den sista säcken (makens förslag, han känner verkligen mig). Medan han tog fram cementblandaren tog jag en promenad med min mamma (som kommenterades av maken med orden: "Blixten, har ni gått Bålsta runt eller?") bara för att vi satt oss ner nere vid sjöng och njöt i solen en stund;)
Hur som helst. När jag kom hem var grunden nästen helt gjuten, noga iakttagen av grannens son.
Själv har jag under eftermiddagen satt sättpotatis och planterat om alla blommor inne, fast det gjorde jag förstås ute i solen. Enda minuset var mitt onda öra som inte alls gillade när det blåste i det så jag var tvungen att använda mössa. Gissa om folk kollade när jag tog en sväng ner till affären iförd mössa när de flesta gick utan jacka.
Riktigt allt hann jag inte med, men det går framåt. Speciellt med mitt växthus (pirr i magen, hi hi).

Mäta, tänka och gräva i blåsten.


Tadaaaa.


1 kommentar:

Mamma sa...

Jag vet att du uppskattar vad Micke gör därhemma och inte bara du alla vi andra som står honom nära beundrar honom enormt när vi ser huset han dessutom byggt av lösvirke för det är ju snyggast i området. Det han gör blir snyggt och går fort snacka om talang.