torsdag, maj 20, 2010

Maskrosbarn


Vilket väder. Skulle önska att jag kunde slänga kläderna och lägga mig i bikini med näsan mot solen, men icke. Ikea väntar. Instängd utan fönster enda till klockan åtta. Nej jag är inte bitter.
Mina flickor bor numer utomhus känns det som. De springer mellan husen här och allas dörrar står alltid öppna. Och rätt som det är kommer ett helt gäng ungar inspringande och vill ha något att äta. Jag har aldrig handlat så mycket frukt som den senaste veckan. Fanny kommer också springande med blommor som hon sätter i ett glas med vatten. Nu senast ovan avbildade maskros. Jag kan hålla med om att den är vacker. I England säljs ju maskrosplantor hos trädgårdsmästaren. Snacka om att man skulle kunna bli rik. På tal om rik. På jobbfronten har det också hänt grejer. Kan inte avslöja mer än så, men makens ord känns passande "Nu släpper det äntligen" och det får vi verkligen hoppas....

Inga kommentarer: