onsdag, maj 26, 2010

Ny bil och nytt tyg


Nu är bilen inhandlad, dock inte den som visas på bilden nedan, men en likadan. Fast nyare, snyggare fäljar, lite lägre milantal och till samma pris. Kan inte bli bättre. Idag ska jag premiär åka till jobbet med den. Kommer nog bli en ren fröjd.
När jag ändå är i köpartagen så har jag börjat handla lite 70-talstyg på tradera igen. Ska sy fler "liten retro"-filtar. Vann den ovanstående avbildade auktionen igår. Gillar det skarpt. Starka klara färger. Kommer bli finfina filtar och kanske en och annan flagga till flaggspel. Min matta som jag virkar börjar också närma sig slutet. Nu har jag virkat upp hela mitt jättenystan så jag måste riva fler remsor. Sedan ska jag experimentera lite. Har lovat mig själv att inte börja på något nytt innan den första är klar. Hinner nog tyvärr inte idag. Ska sälja kök till kl. 20 i kväll.
Flickorna däremot är sjuka. Lilly har ögoninflammation och är täppt och hostig. Fanny är täppt och hes. Hoppas på att de kan gå i morgon, men idag får Micke vara hemma med dem. Han kommer vara jättesur i kväll. Det är inte det lättaste att vara hemma med båda, som vill ut och leka med kompisar och som inte tål varandra. Giv honom styrka.

Inga kommentarer: