onsdag, maj 12, 2010

Prickigt värre.


Här hemma är det fläckigt värre igen. Det var ju inte länge sedan jag fick nässelutslag över hela kroppen. Nu har det blivit Fannys tur. Hela armarna och benen är fläckiga. Kliar inte med det är varmt. Det konstiga är att hon inte varit sjuk i feber eller liknande och hon har ingen feber nu. Har ringt till BVC så jag hoppas vi får komma och visa upp det. Själv skulle jag jobbat, men det blir att vara hemma. Jag åker in och jobbar kvällen i stället. Fanny är dock ganska lycklig. Hemma ensam med sin mamma, Manboy på högsta volym och ett nytt ritblock att gå lös på. För henne är prickarna en skänk från ovan.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Precis samma som min Gry varit täckt av de senaste två veckorna. Varmt men inte kliande.. Jädrans trist! Hoppas ni får en bra dag ändå:)
Kram!

Tina T. sa...

Mia: Oj, vad är det för något då? Får hon vara på dagis?
Hoppas din blir "enfärgad" snart. Kram Tina

Unknown sa...

Doktorn sa nässelutslag och att det inte ska smitta eftersom det är någon form av allergi som yttrar sig så. Så hon är på dagis!
Hoppas din också blir enfärgad snarast istället för leopardfärgad...

Unknown sa...

leopardfläckad menade jag ju..

Matilda Barnboksillustratör sa...

stackarn, fast hon lät ju ganska nöjd ändå trots allt! ;-)
jag gillade också att få vara hemma och sjuk med mamsen!

sv: tack söta du!

haha, jasså fyller de på samma dag? :-)