söndag, mars 28, 2010

Byta namn kanske?

En flammande mamma
Överarmarna är värst, det Sviiiider.
Kanske att jag borde döpa om min blogg till "sjukdomsbloggen- allt du inte trodde du kunde få."
Jag har de närmsta fem dagarna haft feber. Mellan 38-39 grader och helvetiskt ont i kroppen. Upp och ner har den vandrat, utan att ta hänsyn till mina alvedon och iprenintag. Så då i morse vaknade jag av att jag för en gång skull inte badade i svett. Yes, tänkte jag, ingen feber!!!!
Men....vad är det som känns konstigt på kroppen?
Jo, hela kroppen var (och är) täckt av nässelutsag som svider och brinner som om man hade varit ute i solen och bränt sig, rejält.
Det blev en tur till farbror doktorn i Enköping som kliade sig förbryllat i huvudet. Han hade aldrig sett något liknande (det vill man inte höra). Kom dock fram till att det förmodligen är något ämne i viruset som jag haft i min kropp som jag inte tål. Så nu har jag fått allergimedicin och tolv tabletter av "akutmedicin" om utslagen sprider sig till ansikte och svalg. Hej och hå.
Har sett alla TV-program som finns och börjar tröttna rejält på att vara hemma. Någon som har någon stillsam aktivitet som en prickig mamma kan syssla med?

2 kommentarer:

Strumpetossa sa...

Nä fy!! Din stackare!! Hoppas verkligen att du blir bättre snart! Krya på dig!

Anonym sa...

vill bara säga att din filt som jag gav som present var jätteuppskattad! Josefine (som blivande mamman heter) hade kommit hem med den och hennes man hade gillat den massor så nu har de bäddat med den i barnsängen =) "helt vår stil" sa hon, ville bara ge cred för en jättefin produkt! du är bäst! kram åsa