onsdag, mars 03, 2010

Annorlunda jobbsituation

Vilken vecka!
Nästan hela vår avdelning har varit sjuka, och dagen till ära är jag hemma och vabbar. Det medförde att de var hela två stycken på vår avdelning i dag. Det gjorde dock inte så mycket visade det sig eftersom hela varuhuset i Västerås är stängt i dag och delar eller hela morgondagen. All snö har gjort att det inte är säkert att vara inne i varuhuset när de skottar bort massorna. Igår stängde möbelavdelningen ner så vi fick stå på Tag-själv-lagret och i entrén och sälja kök. Var helt slut igår. Somnade vid första reklampusen i "House". Nej, nu får det verkligen bli vår snart. Förstå hur många miljoner vi förlorar på att inte hålla varuhuset öppet. Lär kännas i kassan. Vi får ju nämligen lön fast vi inte jobbar (alla utom jag, eftersom jag vabbar).
Nu ska jag baka coccosbollar med flickorna och ta mig ut till fåglemataren som gapar tom. Hur det ska gå till med all snö vet jag inte, men de stackars fåglarna behöver mat.

1 kommentar:

Peaceful sa...

Hej Tina!
Tänkte bara meddela att det bara är lilla jag som loggar in från Bangkok. Tog ledigt från jobbet tre månader igen och denna gång fick jag även med mig Anthony som ska gå i skolan här. Vill du kan du följa oss på resan här: http://peaceful-thailand2010.blogspot.com.
Ska flytta när vi kommer hem igen, men jag hör av mig!
Kram, Pia