onsdag, mars 24, 2010

En dag i sängen.


Det var länge sedan jag skrev, men hela förra veckan var jag ju på utbildning i Kurvan, vilket krävde ett uppvaknande kl.05.00 varje morgon. Efter middagen och när flickorna skulle läggas, så blev även deras mamma något medvetslös.
Nu har jag jobbat några dagar efter utbildningen och det är skitkul. Igår på jobbet så satt jag på kontoret hela dagen och började få väldigt ont i ryggen och i benen. Tänkte att det berodde på mitt stillasittande, jag är ju inte van vid det. När jag satt i bilen hem kunde jag knappt köra. Det liksom kittel-värkte i benen. Efter middagen när jag inte ens kunde stå utan att massera benen så kollade jag febern, och japp, 38 grader hade jag. Bara sådär. Inga andra symptom Jag som aldrig har feber i vanliga fall. Nu har jag haft det två gånger på tre veckor. Hmmm???
Hur som helst. Min hett efterlängtade lediga dag i dag, har tillbringats i sängen. Och fortfarande får jag feber mellan alvedonintagen. Så kommer mina barn hem efter en dag på dagis. Den lilla är glad, gosig och pussig. Den stora är sur, gråter och sätter sig med armarna i kors (hon fick inte spela "lego star wars"). Men så efter någon timme av arga ögon kommer hon på att hon har något i väskan. Världens finaste halsband har hon suttit och knåpat ihop till sin sjuka mamma idag. Små små pärlor och ett skruvlås i ändarna. Jag blir så rörd. Mina fina flickor. (sedan överraskade vi pappa med att städa bort alla flickornas saker från vardagsrummet och hallen) Ahhhh.

Inga kommentarer: