tisdag, november 01, 2011

Höstpyssel






Usch vad mörkt det är nu. Svart som natten och klockan är bara halv fem. Hua. Vad passar bättre än att pyssla när det är så svart och tråkigt ute? Jag och Lilly har i alla fall sysselsatt oss med lite pyssel efter dagis och fritids. Vi började med att göra fågelmat av coccosfett och solrosfrön. Nu väntar vi bara på att det ska stelna så det kan hängas ut till fåglarna. Sedan klippte jag ut en prinsesskrona av en gammal toarulle och så målade Lilly den med glitterfärg. En liten gummisnodd under hakan och sedan var det fritt fram att leka Prinsessa, mamma och moster (jag var mostern som hade en bebis, och vi åkte buss i Lillys säng, ända tills jag blev sjuk och var tvungen att opereras i ansiktet) Sedan knackade det på dörren och Lillys kompis kom och befriade mig från leken:)

1 kommentar:

Farmor sa...

subjugTina, Tina, du är då för pysslig. Hälsa och krama flickorna från farmor. Micke också.