söndag, november 27, 2011

Vill ha


Snart är det jul och jag har nu hittat något som jag verkligen vill ha. Denna underbara flodhäst i konstläder från anyhow.se. Så om någon känner att de har 460:- till övers för att berika mig med det finaste bokstödet så tas det tacksamt emot (synd att maken så sällan läser bloggen och att de inte då har en behändig av och på knapp som kanske lyser, då hade chansen varit större). Men är den inte underbar?
Själva har vi städat och fejat fram ljusstakar och stjärnor här i dagarna två. Samtidigt som jag har tokångest över hur jag ska kunna producera fram 3-4 A4 sidor med analytisk tex om sagolitteratur, "I den här uppgiften ska ni utifrån både facklitteratur och skönlitteratur visa hur stoff och motiv övertas på olika sätt, hur stoff och motiv framför allt varieras men också hur det transformeras, dvs. arbetas om med förändringar, till berättelser som inte kan kallas varianter men som ändå innehåller samma eller likartade motiv.". Ångest var bara förnamnet. Att läsa på universitetet är ingen dans på rosor. Hua.

Inga kommentarer: